Stap nu ook online bij Schoenmode Verploegen binnen

Met filialen in Beuningen, Wijchen en Druten biedt Schoenmode Verploegen al sinds 1971 een uitgebreid assortiment schoenen voor dames, heren en kinderen. Vanaf oktober 2017 is er een online vestiging bij gekomen!

“Op de oude website hadden we onze collectie ook al zichtbaar, maar deze site was een beetje verouderd”,  vertelt Rick Verploegen. “De Retail verandert, dus wij moeten ook met de tijd mee. In eerste instantie hebben we alleen een nieuwe web-etalage laten bouwen. Omdat wij de focus hebben op onze regio konden de consumenten onze collectie online bekijken en onze winkels komen bezoeken. Na een aantal maanden hebben we toch besloten om er een winkelwagentje aan te hangen, zodat we de klant zowel in de winkel als online kunnen bedienen. Op dit moment wordt de webshop voor tachtig procent bezocht door bezoekers uit onze regio, maar dat willen we gaan veranderen..''

Ook landelijk gevonden worden

“We hebben de webwinkel sinds oktober eigenlijk pas live, wat best nog kort is. Maar langzamerhand zien we al dat we ook vanuit de rest van het land bestellingen binnen krijgen. Ons verzorgingsgebied uitbreiden met een extra (online) kanaal, dat is ons doel. We willen daarom nog beter zichtbaar worden door marketing en acties met leveranciers. We zullen nooit op kunnen tegen partijen als Zalando of O' moda, maar met bepaalde ' unieke ' schoenen kunnen we ons onderscheiden. Hierdoor kunnen consumenten ons toch vinden.''

Online winkelen met vertrouwde service in de buurt

“De online markt blijft elk jaar groeien. Ook de schoenenbranche is online aan het stijgen, terwijl wij dat in onze winkels niet zien gebeuren. Daarom moeten we stappen gaan maken en ons aanpassen aan de nieuwe situatie. Op dit moment hebben we voornamelijk een regionale functie, waar we bekend staan om de kwaliteit en de service die wij bieden. Dit blijven onze twee belangrijkste speerpunten, ook online. Als er iets met de bestelling is kan de consument in de winkel schoenen nameten, ruilen of eventueel de schoenen laten oprekken. Bij ons houdt de service nooit op, en dat is het verschil met andere grote partijen, waar de service al ophoudt wanneer het pakketje verstuurd is.'' 

Bij de consument zichtbaar blijven

“Je moet tegenwoordig digitaal zichtbaar zijn. Uit onderzoek blijkt dat mensen zich eerst online oriënteert oriënteren voordat ze een aankoop doen. Als ze dat niet bij jou kunnen, dan laat je daar al kansen liggen. Klanten zijn ook minder trouw dan vroeger. Men ging toen naar één winkel om schoenen of kleding te kopen. Tegenwoordig weet men van te voren al wat ze willen en gaan ze daarna op zoek naar dat artikel, het liefste ook nog voor de beste prijs. De winkelkeuze maakt dan vaak niet meer uit. Het gaat zelfs zo ver dat mensen hier in de winkel met hun smartphone naar modellen staan te kijken en online aan het vergelijken zijn. Dit is de realiteit en wij zullen daar op moeten inspelen.''

Extra service met de webwinkel

“Met de webwinkel kunnen we heel veel informatie verzamelen en de klanten de mogelijkheid bieden om zich online te oriënteren, te bestellen of te reserveren. Bestellingen leveren we vanuit onze eigen winkels. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de bestelling zo snel mogelijk in huis is. Soms rijden we daar zelfs dezelfde dag nog voor op- en neer naar een ander filiaal.''

Kunnen doen waar je goed in bent

“Social media is één van de belangrijkste marketing kanalen van dit moment. Wij posten elke dag nieuwe berichten voor onze volgers, het liefste nog via betaalde campagnes gericht op speciale doelgroepen, zodat onze volgers alleen maar relevante informatie te zien krijgen. We hebben dit jaar zelfs voor het eerst geen budget gereserveerd voor papieren advertenties, omdat wij sterk geloven in de online marketing. Via de digitale kanalen krijg je ook nog eens inzicht in de reacties van de klant en kan er gemeten worden wat een campagne daadwerkelijk heeft opgeleverd. Het is leuk om te horen dat consumenten speciaal naar de winkel komen voor een artikel die ze op Facebook hebben gezien. En dat is wat we uiteindelijk willen; dat de consument naar de winkel komt en wij daar kunnen doen waar we goed in zijn: adviseren en service verlenen!''

Trends 2018

“We zijn een echt familiewinkel met schoentjes voor baby’s tot aan heren- en damesschoenen voor de aller oudsten. Het is daarom altijd leuk en spannend als het inkoopseizoen weer van start gaat. Je probeert opnieuw een collectie in te kopen waarmee je jouw klanten blij kunt maken. Zowel de modische als de klanten met steunzolen wil je kunnen bedienen. Aankomend seizoen is het lastig te zeggen wat het in de schoenenbranche de mode gaat worden. Qua kleding wordt het najaar heel kleurrijk terwijl je in de schoenenbranche nog steeds veel zwarte biker boots ziet. Ook bij de schoenen wordt steeds meer gewerkt met mooie en nieuwe materialen zoals velvet, velours en suède. Voor het voorjaar gaan we weer heel veel verschillende witte sneakers zien! Wij houden iedereen via Facebook op de hoogte van de nieuwste items en de laatste mode! Dus houdt deze goed in de gaten.."

Webshop: schoenmodeverploegen.nl
Facebook: @SchoenmodeVerploegen

 

Terug naar overzicht